aangekomen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu aangekomen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

aangekomen

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

16 Februari 2011 | Tanzania, Arusha

hallo allemaal,
hier mijn eerste verslag vanuit afrika. na een emotioneel vertrek vanaf schiphol (de emoties wisselde van blijdschap bij het zien van mijn vrienden, stress van een vergeten paspoort, vertrouwd geluk door iedereen die er was tot extreme huilbuien in het vliegtuig)en na een 23uur durende reis ben ik gisteren veilig aangekomen.

of het de lange reis was, de pillen, het feit dat ik gewoon misselijk was, ik weet het niet, maar ik had ab-so-luut geen zin meer in dit avontuur en besloot in het vliegtuig al om zo snel mogelijk een retour te boeken. maar toen ik eenmaal in de auto zat, op weg naar mijn gasthuis voelde ik me gelukkig al veel beter.

ik woon in een prachtig huis. naast mij wonen er nog 4 andere vrijwilligers waaronder een nederlandse, wat echt heel fijn is. de moeder is een geweldige vrouw, echt zo'n big mama, en mijn bijnaam daar is 'baby' omdat ik de jongste ben. iedereen lijkt me heel vriendelijk, maar veel kan ik er nu nog niet over zeggen. na een heerlijke maaltijd (patat, rijst en fruit) zouden we naar een bar gaan voor een 'welkomst beer' maar eerst gingen we nog een film kijken. ik ben bang dat veel van jullie kunnen voorspellen wat er is gebeurt, laten we het erop houden dat het een lange reis was en ik de film niet heb afgezien.

vandaag werd ik heerlijk wakker in mijn nieuwe bed. ik zou om 9uur worden opgehaald dus keek meteen in totale paniek op mijn telefoon of ik geen wekker had gemist. wonder boven wonder was ik voor de wekker wakker geworden. flesjes en fruit als ontbijd (wat een luxe) en ik werd rond half 10 afgehaald (ik ben dol op hoe ze hier met tijd omgaan, dat past mij wel!) ik werd naar het weeshuis gebracht, voor een eerste indruk. het is heel raar om daar rond te lopen, iedereen is super blij met je komst, en er werd een welkomst lied gezongen, maar je voelt je heel erg...wit. daarna werd ik naar het kantoor van projects-abroad gebracht, om mijn visum in orde te maken. daar zit ik nu, met een stel andere vrijwilligers. we gaan zodadelijk een tour door arusha maken. ik heb nog geen internet op mijn laptopje, en dus ook nog geen skype, maar ik ga proberen dat z.s.m. te regelen.

ik hou van jullie allemaal, jullie zijn geweldig, en ook het afscheid op het vliegveld, ik kan niet in woorden uitdrukken wat het met me deed. hele dikke kussen!
nikki

  • 16 Februari 2011 - 20:37

    Ha Lieve Nikki :

    Wat fijn om te horen dat je goed bent aangekomen. Maar oh je paspoort vergeten, oen. Hoe krijg je het voor elkaar. Maar gelukkig is het toch gelukt om op tijd te vliegen. Op de site zie ik dat het 28 gr is, wat een verschil met hier. Super dat er ook een Nederlandse naast je woont, af en toe is het best lekker om even iets vertrouwds te "horen". Ga lekker genieten van alles wat nieuw is en.....ik blijf je volgen.

    dikke kus Corrie

  • 17 Februari 2011 - 08:23

    Zus :

    Lieffie!
    Je bent er! Heeft me behoorlijk wat zweet, tranen en paniekjes bezorgd kan ik je vertellen, maar wat een opluchting!
    En het klinkt fijn daar mop, sta te popelen om meer verhalen van je te lezen (liever horen nog, dus zodra je Skype hebt..:-)
    Ik mis je al, zo gek. Vooral omdat je zo ver weg bent....
    Hele dikke knuffel en kus, hou je taai!
    Enneh, in de categorie geweldig zijn: vlak vooral jezelf niet uit he!

  • 17 Februari 2011 - 08:25

    Zus:

    Voor je in algehele staat van verwarring verkeert over welke zus: Nienke dus

  • 17 Februari 2011 - 12:13

    Kai:

    mooi verhaal nik, zo zijn wij weer even op de hoogt. haha ja wit dat zul je denk ik wel voelen, hoe gaat het met je kleden tot over de knieen? Moet het echt en waarom nou?
    en kun je wel foto;s maken met je mooie camera? ben benieuwd.
    spreek je snel xxx

  • 17 Februari 2011 - 13:35

    Femke:

    Nou schat, dat klinkt tot nu toe al heel goed!

    In slaap vallen voor de tv zal een goede eerste indruk gegeven hebben, en naast Focking Eekhoorn, Patty en alle andere zullen we nu ook Baby aan het lijstje toevoegen! Haha.

    Nou lieverd, tot slot: Ik wil jou zeker niet eerder dan drie maanden naar huis zien komen, want jij gaat daar eventjes de tijd van je leven beleven! :)

    Dikke Kus, Fem

  • 20 Februari 2011 - 06:14

    Floppy:

    Hey babes, klinkt goed! Havenfun daar! GreetZ vanuit Kaapstad

  • 21 Februari 2011 - 22:47

    Martine:

    Hee Nikki!

    Wat leuk om iets over je te lezen. Wat een avontuur zeg. Hoorde het van mama dus ben meteen je verhalen gaan lezen. Fijn dat je goed bent aangekomen. en ik zal zeker je verhalen blijven volgen, ontzettend leuk! Geniet ervan en niet te veel feesten he!;) xx Martine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 108967

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: