haleluja! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu haleluja! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

haleluja!

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

17 Februari 2011 | Tanzania, Arusha

haleluja!

ik heb een internetcafé gevonden, ik weet hoe wifi werkt, nu alleen nog skype weten te gebruiken en ik hou het hier wel 3 maanden uit! foei zeg! wat een stad, wat een leven, wat een gedoe!

vandaag ben ik voor het eerst naar het weeshuis geweest om te werken. het is ongeveer 3 kwartier lopen, en een groot deel door echt van die krottenwijken. het is dus best even wennen! vandaag liep vera (het nederlandse meisje) gelukkig nog met me mee, maar morgen moet ik het zelf zien te vinden...dus... de kinderen zijn echt super blij met je komst, het enige wat ze willen is op je rug, en door je gedragen worden. ook proberen ze of ze je huidskleur van je af kunnen vegen, dat is wel raar... rond 11uur gaan de meeste naar school, en alleen de jongste blijven daar. dat zijn er 5. en we zitten daar met 7 volunteers, dus dan voel je je best wel overbodig. rond 3uur komen ze ongeveer terug, en dan kun je ze helpen met huiswerk, dat heb ik nog niet meegemaakt, omdat vera en ik al wat eerder naar huis liepen. halverwege kwamen we een daladala tegen (een busje) die ons voor een deel heeft gebracht. jullie kunnen nooit meer zeuren over mijn rijkunsten! een daladala, dat ik pas gevaarlijk! 3 bijnadoodervaringen verder konden we het laatste stukje naar huis lopen.

ik zal proberen het huis te omschrijven, en ook snel wat foto's plaatsen. je komt binnen in een grote woonkamer, er staan daar ongeveer 6 banken en 3 stoelen rond een kleine tv geplaatst. de keuken is een stenen vuurtje op de grond, en de douche is een emmer. ze hebben gelukkig wel een wc. volgens mij heb ik het goed getroffen qua gezin, want we krijgen elke dag fruit te eten. ook krijgen we om de dag rijst met patat, en de andere dag een afrikaanse maaltijd. en elke ochtend ontbijd je met fruit en flensjes! ik slaap met vera op een kamer, maar krijg binnenkort een eigen. we kijken geregeld een dvd-tje, en gaan 's avonds naar een bar. een bar is hier gewoon een plastic tafel met 4 plastic stoelen eromheen, maar het is echt super. mijn andere huisgenoten zijn kim en paul, 2 zwitserse jongens, en een frans meisje genaamd astrid. en natuurlijk de familie Lymo, mijn familie.

astrid en vera zijn nu naar een tennisveld, maar ik moest nog wat spullen kopen, en dus op zoek naar een internetcafé. onderweg is het echt dramatisch. gisteren zijn 3 andere vrijwilligers overvallen, gewoon midden op de dag, dus ik vind het doodeng om over straat te gaan. al snel kwam ik iemand tegen die mij goddank een supermarkt wist te wijzen, dus ik blij. wist ik veel dat die man op mij zou blijven wachten! na de supermarkt ben ik meteen meegeloodsd naar zijn winkel (zo een voor toeristen) en dankzij mijn geweldige (ehem) gevatheid stond ik na een half uur weer buiten met spul wat ik helemaal niet wil hebben... daar moet ik nog iets harder in worden! hahahahaha!

nu wacht ik totdat skype zich geinstalleerd heeft, en vanavond gaan we naar een club in de buurt voor een afscheidsfeestje van kim en paul. ik vind het erg jammer dat ze weggaan want ze zijn heel aardig en je kunt erg met ze lachen! zaterdag gaan we als het goed is ook nog wat met zijn alle doen...ik ben benieuwd!

dikke kussen en knuffels, en ik mis jullie nu al heel erg! soms wil ik gillend naar huis. ik mis onze gezelligheid, onze chillavondjes, ik mis jullie! maar natuurlijk is het hier ook geweldig, en ik heb de ervaring van mijn leven! heel veel liefs!
nikki

  • 17 Februari 2011 - 18:34

    Mehri:

    Ooh wat ontzettend leuk om het allemaal te lezen Nikki! Het klinkt allemaal zo ontzettend tof, en ben erg blij dat je goed hebt getroffen qua gastgezin :P Wel goed opletten met overvallers + geen dingen kopen als je dat niet wilt, je bent ook veels te lief haha :P

    Morgenavond gaat zo raar worden zonder je meid! Ik mis je ontzettend, geniet er van, dikke kus en knuffels

  • 17 Februari 2011 - 20:59

    Femke:

    Snickers! Wauw, Het klinkt al ontzettend vet! Ik begin nu echt jaloers te worden, je hoeft alleen nog wat foto's toe te voegen, en ik pak het eerstvolgende vliegtuig richting Afrika. (Correctie: het eerstvolgende vliegtuig, nadat ik voldoende geld gespaard heb...)

    Lieverd, Heel veel plezier & Keep us posted! Kuss

  • 18 Februari 2011 - 15:42

    Papa:

    Hardstikke leuk je verslag. Keep up the spirit! Laat het lekker over je heen komen en geniet. Bij een overval roep je '' Bunga Bunga Berlusconi'' en wijs je de andere kant op; dan rennen ze ook die kant op. Knuf en zoen.

  • 18 Februari 2011 - 18:37

    Maria En Rob:

    Hoi Nikki, we hebben net met veel plezier je eerste verslagen gelezen. Blijf zo schrijven, dan kunnen we lezen dat jij the time of your live beleeft en......vermaak je ook ons en passant. Je pa deed hier net verslag van je vertrek, we dachten te kunnen zien dat ie toch wel wat aangeslagen was.............naast trots. Als het wat tegenzit, denk maar zo, bij jou schijnt de zon en hier is het koud, grijs en grauw..... liefs, M en R

  • 18 Februari 2011 - 20:42

    Zus Nienke:

    Jippie, officieel contact met de buitenwereld. Goed nieuws! Nu nog papa's gekke advies in de wind slaan, dat van Con nog eens een keertje nalezen en vooral naleven en genieten met je donder! Miss you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 108971

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: