de eerste week - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu de eerste week - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

de eerste week

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

21 Februari 2011 | Tanzania, Arusha

precies een week geleden stond ik half huilend half lachend op het punt om het vliegtuig in te stappen op weg naar het grote avontuur. mijn god! het voelt al veel langer geleden! dit heeft als voordeel dat ik me al helemaal gewend voel hier, en als nadeel dat ik jullie heel erg mis!

het is alweer een halve week sinds mijn vorige berichtje. donderdag ben ik voor het eerst uitgeweest in het schone afrika. we zijn naar een club genaamd ViaVia geweest. dit is ongeveer een kilometer van ons huis, maar in plaats van te lopen zijn we met een taxi gegaan, omdat dat veiliger is, en het kost 3 keer niets. hoe ik ga uitleggen hoe ViaVia eruit zag weet ik niet, het is totaal anders dan in Nederland, maar niet in de vorm van minder luxe, maar gewoon meer buiten. het is natuurlijk ook veel lekkerder buiten! ik ging samen met Joe, Vera en Paul. het is heel vreemd om met uit te gaan met mensen die je nauwelijks kent, maar misschien ook wel extra leuk. wat me opviel was dat zeker de helft van de mensen daar blank was. echt een local-club was het dus niet. niemand kent niemand dus iedereen praat met iedereen, en dat is super gezellig! het ene moment sta je met een stel andere vrijwilligers te dansen, en het volgende moment gewoon met een groep masaai! geniaal!

na een gezellig nachtje moest ik de volgende dag gewoon vroeg op, braaf naar kibowa toe. het scheelt dat het zo ver weg is, na een poosje lopen zie ik er een stuk wakkerder uit! hahahaha! het blijft lastig te bepalen wat je moet doen. zoalang de kinderen er zijn vermaak je je wel, maar daarna is het echt gewoon afwachten. morgen ga ik verf kopen, om de boel daar een beetje op te fleuren, want als je niets bedenkt, dan doe je gewoon niets!

zaterdag was het social-day van projects-abrooad. we gingen met alle andere volunteers naar een meer in de buurt. als je uit Denemarken komt heb je een streepje voor, want ik denk dat wel 60 procent deens is! maargoed, in het begin vind ik het altijd een beetje spannend in een grote groep, maar weer kende iedereen maar de helft, dus contacten zijn zo gelegd. na een gezellig dagje werd ik gevraagd om die avond mee uit te gaan, en achja waarom ook niet. wil ik thuis de zekerheid hebben dat ik sowieso een hoop mensen ken, ga ik hier met iemand die ik een half uur gesproken heb, en mensen wiens naam ik niet eens weet. we hadden afgesproken in een bar, en zouden daarna weer naar een andere club gaan.

jezelf vervoeren is hoe dan ook lastig in Arusha. overdag heb je de daladala's. levensgevaarlijk en je weet nooit of ze op de juiste plek stoppen. 's nachts heb je taxichauffeurs die geen woord engels verstaan, ook een hele uitdaging. nadat mijn gastzuster een heel gesprek in het swahili had gevoerd met de chauffeur, ben ik maar ingestapt in de hoop dat het goedkwam en een nagelvijl in mijn zak voor als het misging. uiteraard kwam het helemaal goed, en kwam ik heel in de bar aan. het meisje waarmee ik had afgesproken bleek helemaal lam te zijn, dus ik heb weer heel wat nieuwe contacten gemaakt. we zijn met zijn alle naar de club Masaai-camp gegaan, wat ook hartstikke gezellig was. ik ben losgegaan, heb diepe gesprekken gevoerd en heb me laten verassen door mensen tot diep in de nacht, voordat we met de taxi terug gingen.
zondag zijn we naar een zwembad in de buurt gegaan (nadat ik tot de conclusie was gekomen dat ik mijn bikini in nederland had gelaten) en ik ben al iets bruiner geworden. heerlijk!

ik mis jullie nog steeds, maar geniet ook nog steeds. ik leer steeds meer met de cultuur om te gaan, en maak me allang niet meer druk als ik in mijn eentje over straat moet. zoals mamaLymo altijd zegt; be smart, be clever, don't worry my baby...

heel veel liefs
nikki

  • 21 Februari 2011 - 14:10

    ZusNienke:

    Zussie, het klinkt super!
    Fijn dat je je plekje al hebt gevonden en zoveel mensen hebt ontmoet en nog zult ontmoeten.
    En Nik: GE-NI-AAL dat je je bikini bent vergeten! Hahaah, pannekoek!
    Blijf genieten lieffie!!
    Kussen en knuffels, take care

  • 21 Februari 2011 - 14:23

    Mehri:

    Hahahaha ik lig helemaal dubbel om die nagelvijl van je haha! Wel erg slim Nikki, goed dat je er van bewust bent dat je kwetsbaar kan zijn in zo'n taxi :P

    Maar ooh je feest dus ook flink wat in Afrika! En wat een leuk idee om te gaan verfen, ik denk dat ze bij het weeshuis vast blij zijn met een (nieuw) kleurtje!

    En niet te bruin worden he :P Kom je terug naar Nederland en zijn wij allemaal lekker wit haha

    Ik kijk nu al uit naar je nieuwe reisverslag haha, have fun there babygirl!
    Veel kusjes en knuffels uit het erg koude Nederland (het vriest hier brr!)

  • 21 Februari 2011 - 14:31

    Papa:

    Schat, fantastisch hoe je het doet. Ik ben trots op je. En die heimwee....toen ik in Kameroen/Zaire woonde had je soms tijden geen contact (geen mobieltjes, computers etc.). Dat hielp wel tegen de heimwee; lijkt me nu lastiger. Pas goed op jezelf en geniet! Lufjoe!!

  • 21 Februari 2011 - 17:49

    Ukkepuk Nana:

    Hee zus!
    Volgens mij heb jij het wel naar je zin daar.
    Ik mis je echt heel erg.
    Maar je bent bij het zwembads toch bruin geworden zonder bikini.
    Ehuum... leg jij dat eens even uit.
    Klein meisje, grote zorgen.
    Ik mis je en ik hou van je.
    Het ga je goed.
    En wees voorzichtig met jezelf.

    Dikke kus en knuffel van je hele kleine ukkepukke zusje. (L)

  • 21 Februari 2011 - 19:10

    Lotte (i) (manege):

    heey nikki

    volgensmij gaat het allemaal goed! wat lees ik daar bikini vergeten? haha het gaat heel goed op de manege ze missen je wel hoor! debbie is heel aardig ik mocht woensdag op bacci!

    xxx lotti!

    die bij benthe en marloes enzo in de groep zit!....(L)

  • 22 Februari 2011 - 08:51

    Feike:

    Nou,Nou
    dat klinkt tot nu meer als loret da Mar dan werken :)
    mooi dat je al zo snel je draai gevonden hebt.
    hou je haaks, ik hoop snel weer een verslagje te zien
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 108983

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: