sanitair - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu sanitair - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

sanitair

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

23 Februari 2011 | Tanzania, Arusha

ik hou van douchen...
thuis douche ik altijd minstens een half uur en het liefst langer. thuis bonst mama altijd op de douche-deur met de vraag of ik enig idee heb hoeveel heet water kost en thuis was ik soms mijn haar 2 keer voordat ik er de conditioner in doe. hier niet. ik heb serieus een 3-in-1-shampoo gekocht om tijd te besparen in de douche. mocht je het een douche willen noemen...

mijn douche hier is een badkuip met een emmer erin. de emmer ziet er precies zo uit als de blauwe dweil emmer die we in de plus gebruiken zodat ik altijd als ik wil douchen het gevoel heb dat de broodafdeling nog schoon moet maken. in/naast/binnen een straal van 10 meter ligt een blauwe kan in de buurt. dat is de douchekop. vervolgens vul ik de emmer met water. men neme de blauwe kan, men schept water uit de emmer en men gooit het water over uw hoofd. de temperatuur voelt altijd anders aan als je het met je handen voelt dan wanneer je het over je hoofd heen gooit waardoor ik soms bibberend van de kou, en soms dansend van de branderigheid door de badkamer heen ga. en om het net nog een tikkeltje erger te maken hangt er een spiegel naast de badkuip wat altijd vreselijk confronterend is! ik ben hier altijd binnen no time klaar met douchen. in het begin is het nog wel grappig, leuk ouderwets, vervolgens vertel je jezelf dat je tenminste niet zoveel tijd kwijt bent aan douchen, maar gisteren was de stroom eraf waardoor we dus alleen nog maar koud water hadden! en dat was de druppel die de emmer deed overlopen, een koude druppel welteverstaan! IK WIL GEWOON KUNNEN DOUCHEN!!! ik wil minstens een uur garantie hebben op water met een constante warme temperatuur! ik wil mijn honderdeneen scrubjes gebruiken, mijn dove douchgel opmaken, mijn haar 5 keer wassen, een conditioner erin gooien en vervolgens een haarmasker gebruiken, ik wil mijn tandenpoetsen onder de douche en gewoon een halfuur douchen! en dat is ook precies wat ik ga doen. over 3 maanden. als ik weer thuis ben... nog 2 en een halve maand emmerdouchen, ach het kan erger.

goddank hebben we een gewone wc...

verder gaat het allemaal prima hoor! ik hobbel elke dag braaf naar Kibowa, leer steeds meer de namen kennen. koop niets meer van straatverkopers, en vertel elke neger die me aan zijn familie voor wil stellen (tot nu toe al 3) dat ik een vriendje in holland heb, klein leugentje om heel veel bestwil. ik heb vandaag samen met wat andere vrijwilligers een kast in elkaar getimmerd, en ben begonnen met het verven van een muur. mijn huisgenootjes hebben de sex-and-the-city-dvd-seizoen-2 gekocht. ik heb rode armen, (iets) bruinere onderbenen en 4 muggenbulten.

lieve vrienden en familie, ik mis jullie nog steeds, en denk heel veel aan jullie. ik leer, ik geniet en ik zou willen dat jullie dit hier met mij meemaakten!

liefs
nikki

  • 23 Februari 2011 - 15:00

    Zus Nienke:

    Whaha, hilarisch!
    Is goed voor je, word je hard van hoor ik 'ons pap' al zeggen :-)
    Wij hebben ook smart Nik, in Nederland SNEEUWT het. Gekkenhuis.
    Zo balen dat ik je Skype gemist had! Gewoon blijven proberen, handigst alleen niet voor zevenen. Iets met werk wat sommigen van ons gewoon moeten terwijl we in Nederland in de sneeuw zitten te vernikkelen (niet te verwarren met verNIKKIen, dat is iets heel anders.)
    KuslieveZus!

  • 23 Februari 2011 - 15:13

    Gitta En Kai:

    nik nik nik, wat zou jij je douch missen. het is hier koud echt koud en jij zit lekker in het zonnetje knalrood te worden.
    Ik zit nu aan keukentafel bij jou thuis thee te drinken en te lachen om jou verhalen:P hahaha
    nik je moet echt meer foto's gaan maken, we willen alles zien.

    hoe is het met skype? wil het een beetje? snel doen!!

    dikke knuffel van iedereen xxxx

  • 23 Februari 2011 - 16:01

    Mehri:

    Hahahahahaha geweldig! Ja, dan realiseer je hoe goed we het hier hebben :P En wat een leuke foto's! Ik denk wel dat je uiteindelijk went aan het douchen, het is natuurlijk niet geweldig maar met de tijd zul je er wel aan wennen mupske!

    En wil het al vlotten met de Skype? Nog een paar maandjes en dan kunnen we weer thee leuten, knuffelen en kletsen (over afrika natuurlijk haha!)

    Kusjes en knuffels!

  • 23 Februari 2011 - 17:17

    Ukkepuk Nana.:

    Hee Lieve zus.
    Ik zit nog steeds thuis te genieten van mijn half uur douche. ;)
    Maar omdat ik toch een beetje met je wil mee leven (& omdat ik het serieus best fijn vind (ookal doe ik het met lauw water)) zal ik ook met koud water AFdouchen.
    Nee, niet de hele douche.
    Leuke foto's by the way.
    En Jezus... wat een lange colaflesjes. xD :D
    Je hebt het denk ik wel leuk daar.

    We denken allemaal veel aan je.
    Maar dat weet je.

    Hele dikke kus van Kleine ik ;)(L)

  • 23 Februari 2011 - 19:50

    Grietje Brouwer:

    nikki dit is een reactie van opa zijn buurvrouw uit spijkerboor graag lees ik jou verslag en reis met je mee veel plezier daar en tot de volgende keer gr van ons uit spijkerboor

  • 24 Februari 2011 - 08:28

    Feike:

    hahaha, schitterend !
    geloof me, thuis zul je ook zo een emmer aanschaffen. bespaard veel tijd.
    leuke foto's nik, wat praat je in godsnaam met die kleine kinderen?
    heb je al bijzondere beesten gezien trouwens?
    kus

  • 24 Februari 2011 - 16:05

    Femke:

    Sneeuw. Nik. Hier SNEEUWT het gewoon. Sneeuw, Kou, Witte Vlokken, Kou, wind, Kou. Kou. Kou.
    En jij gaat lopen zeuren over een koude douche van twee minuten? Really?!

    Hehe. Nee Grapje schat. Nu ik die foto's zie kan ik eigenlijk nog steeds niet geloven dat je daadwerkelijk daar bent. Het klinkt echt ontzettend Gaaf Patty!

    Dikke Kus.

  • 24 Februari 2011 - 18:50

    Thomas D.:

    Heee Nikkid;!

    Pfoe, klinkt echt als een film hoe jij het allemaal vertelt. Maar wel echt super leuk. Word best wel jaloers dat jij daar zit haha! Maar je moet vooral genieten he!
    Ik lees elk verhaal van je haha.

    Take care!
    Dikke kus!

  • 25 Februari 2011 - 05:13

    Faffie:

    Hey Pixel, foto's zien er goed uit! Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt.... ZA is ook wel aardig...... :-D grf

  • 25 Februari 2011 - 12:49

    Aniek:

    Lieve Snickers

    Klinkt misschien gek naar die bijzondere_afrika_douche doet je goed!
    Je ziet er goed uit!!

    ik zit zelfs te overwegen om er een bij mijn thuis te installeerden!! :p

    Whaha ik kan niet wachten tot je volgende verhaal..

    groetjes uit Amsterdam

  • 28 Februari 2011 - 19:24

    Con:

    En wij houden van jou!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 108980

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: