subtiel zijn is een kunst - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu subtiel zijn is een kunst - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

subtiel zijn is een kunst

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

26 Februari 2011 | Tanzania, Arusha

subtieliteit is niet mijn sterkste punt, nooit geweest ook. ik schijn er regelmatig een bitcherige opmerking uit te gooien, wat overigens vrijwel altijd onbedoeld is. ik ben niet zo goed in hints geven, laat staan in ze opvangen. niet een al te beste eigenschap, in Nederland. in Afrika, is het woord subtiel nog niet uitgevonden...
mijn nederlandse kamergenootje heeft met Joe, de broer. allemaal leuk, allemaal gezellig, maar dat schept verwachtingen bij het andere nederlandse meisje, ik dus. ik was daarom ook niet helemaal verbaasd toen Henry 3 dagen geleden op mij afstapte met de vraag of ik van uitgaan hield. "sure i do". okee, dan zou hij me vrijdag meenemen naar een bar. het was niet eens meer een vraag. maarja, waarom ook niet, ik wilde ook de locale plekken wel eens zien. expres onopgemaakt, expres onomgekleed ging ik gister met Henry mee. ik moet het hem nageven, hij ging recht op zijn doel af. na de vraag of ik nog broers of zussen had kwam de vraag of ik een vriendje had. "nee, en ik ben ook niet van plan er een te krijgen in afrika" was mijn zeer subtiele antwoord. "nee, nee natuurlijk niet", was ik trouwens een eerlijk meisje? want hij had het uitgemaakt met zijn vorige vriendin omdat die niet eerlijk was.
"I am really honest, don't waste your time on me, because it is not gonna happen"
en we waren nog niet eens bij de bar beland... eenmaal bij de bar besloot Henry nog wat te eten (het was 10uur) en ik bestelde braaf een savanna. ik werd voorgesteld aan allemaal vrienden wiens naam ik uiteraard alweer vergeten ben. 2 mohito's later was ik erachter dat Henry helemaal geen lid van de familie was, maar eigenlijk in Dar es Salaam woonde. hij studeerde hier, en woonde daarom bij de familie Lymo in. ook was ik erachter dat hij mijn 'subtiele' ; 'don't waste your time'-hint niet had begrepen. dat 'just friends' bij Henry meerdere betekenissen had en dat hij er vanuit ging dat ik het hele weekend erop ook met hem uitging. op de vraag of hij zich realiseerde dat ik in Nederland woonde antwoorde hij dat hij toch altijd al naar Nederland toe wilde. ik keek Henry stomverbaasd aan, gedurende het hele gesprek heb ik (en ik overdrijf niet) 4 keer "don't waste your time, it is not gonna happen" gezegd. hem 2 keer verteld dat ik niet in hem geinteresseerd was en nog kwam het niet door. in een laatste poging om mezelf duidelijk te maken schreeuwde ik bijna "Henry, I don't want a relation with you!" "sure sure, natuurlijk niet" antwoorde hij, maar wanneer had ik tijd om met hem mee naar Dar es Salaam te gaan om zijn familie te ontmoeten? voor de duidelijkheid, Dar es Salaam is een 10 uur durende reis met de auto. ik besloot mohito nummer 3 in twee slokken leeg te drinken, stond op en pakte mijn jas. "I want to go home, I am really tired" "is goed" antwoorde Henry, we hebben immers nog genoeg tijd om mekaar beter te leren kennen.
en ik dacht dat ik hints niet opving...

  • 26 Februari 2011 - 15:28

    Ukkepuk Nana.:

    Haha, wat een aandacht wat een aandacht. Ik hoop niet dat je het uiteindelijk er toch in laat mee slepen maar zo te lezen blijkbaar niet. Ik verheug me nu al op je volgende verhaal. Op dit moment zijn we aan het Skypen. Jammer genoeg is het bereik niet zo goed. De kinderen op je foto zijn zo schattig. Hoewel ik net zo ongerust zat te schrijven... ik heb wel zin om tante te zijn van een klein zwart jongetje of meisje. Haha nee, doe dat maar met degene waar je mij over hebt verteld.

    Een hele dikke Kus van je kleine Zusseke.
    + een lik van Sup, Booster, Leyana, Osuno, Romano, Zusje, Tico, Gaudi, Pukkeltje, Mazzel & Snuit. En natuurlijk de kippen. Ojaa... de kip met de hersenbloeding ligt nu dood in het hok. Haha. Hij is overleden.

  • 26 Februari 2011 - 15:42

    Monique Veerman:

    Lieve Nikki, ben er nu pas achter gekomen hoe ik je een beetje kan volgen in Tanzania.Zat net met Nills in auto en voeg of hij nog wat van je gehoord had....en toen kwam hij met deze site.Aan Brian kon ik het niet vragen...aan het snowboarden in Oostenrijk.En die lieve vader vanje; zou sms-en....
    Doet me deugd dat het je goed gaat.En ach die mannen...dit zal vast vaker gebeuren maar jij bent niet gek.
    Nou, ik blijf je volgen en je andere fans hier ook.
    Dikke,dikke zoen vanuit een heel nat Nederland.Kus,Monique

  • 26 Februari 2011 - 18:48

    Maria En Rob:

    Hoi Nikki, je mag dan je paspoort en bikini vergeten zijn, je gevoel voor humor heb je in elk geval meegenomen. Leuk je verslagen te lezen, echt leuk! Wij stellen overigens vast dat het in de genen zit om leuk te kunnen schrijven, want Ukkepuk Nana kan er ook wat van.... Goed te lezen dat je je draai vindt, je werk je bevalt, je hint-resistente types als Henry van je af weet te houden en fijn voor je moeder te weten dat je straks veel spaarzamer met water om zult gaan, toch? Geniet ervan, je doet het goed! Liefs vanuit het grijze Hengelo!

  • 26 Februari 2011 - 20:01

    Femke:

    Haha, Jemig! Nu kun je beginnen met daar de mensen uitleggen wat 'subtiel zijn' inhoudt! Dat die dag nog aan zou mogen breken! :)

    Goed voor je ego lijkt het me in ieder geval wel! ;-) En uiteraard wil ik best eens even een foto van deze jongeman bewonderen, Snickers! Oh, En aangezien Naan al beter geïnformeerd schijnt te zijn: Ook even wat info over die andere jongen, mag deze kant opgestuurd worden!

    En dan nu: Enige wijze woorden van uwe ouwe getrouwe vriending; Niet teveel Mojito, mocht je van plan zijn enigszins hard en recht weg te kunnen rennen. Dat ene paar pumps is dus handig om opdringerige jongens van je af te meppen. En als laatste: Geniet, geniet, geniet! :)

    Dikke Kus.

  • 27 Februari 2011 - 19:21

    Mehri:

    Waaaaaahahahahahahha geniaal hahaha
    Geniet er gewoon van Nikki, dit is ego streling ten top :P haha

    Have fun babygirl, I'm missing you!

    Kusjes & knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 108968

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: