zanzibar!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu zanzibar!! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

zanzibar!!

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

04 April 2011 | Tanzania, Arusha


vrijdag 25 maart vertrokken ik en mijn mede-zanzibar-gangers naar Dar es Salaam. omdat ik op de safari overduidelijk de verkeerde kledingkeuze had gemaakt besloot ik dit keer geen risico te nemen en gewoon al mijn kleren mee te nemen. met alle wijsheid in pacht had ik mijn koffer donderdagmiddag al in het backpackershotel gedropt, zodat we vrijdagochtend nog maar een klein stukje hoefden te lopen naar het busstation. een 9-uur-durende busreis later stonden we dan in Dar, op zoek te gaan naar de meest goedkope overnachtingsplaats. dat hield in dat ik op mijn hakken, in mijn uitgaanskleding een nederlandse discussie aan het voeren was met mijn koffer, en een engelse discussie met een taxi-driver. sex and the city meets Tanzania. meer dankzij de anderen dan dankzij mij kwamen we goed terecht, en waren we even later klaar om het nachtleven in Dar te ontdekken.

na een gezellige nacht stapten we om half 7 op de boot richting Zanzibar, om dan eindelijk aan onze welverdiende vakantie te beginnen! eenmaal op Zanzibar reisden we gelijk naar het noorden, waar de beste stranden zouden zijn, en de beste feesten! dankzij de onderhandel vaardigheden van Dan en Sam hadden we ook nog een overnachtingsplek, en konden we ons omkleden om het strand te ontdekken. het was serieus alsof ik een regelrechte bounty-reclame binnenstapte! witte stranden, helderblouwe zee, palmbomen en een coctail erbij! dit was het paradijs! het water was 26 graden, en je kon minstens 100 meter de zee inlopen voordat ik kopje onder ging. binnen de kortste keren hadden we geregeld dat we die avond een prive diner zouden krijgen met als pronkstuk een nog te vangen vis. met voldoende flessen Konyagi zijn we uiteindelijk naar Kendwa afgereisd waar we de party beeindigde met een duik in de zee voordat we anderhalf uur terug moesten lopen naar ons huis over het strand.

de dagen daarna vulden we vooral met zwemmen, zonnen, eten, drinken, en feesten. de ene nacht had ik diepe gesprekken tot 5 uur, de volgende nacht heb ik de jongens opgemaakt als meiden. we hebben gesnorkeld, en zijn in de stromende regen de zee ingerend. elke avond aten we verse vis, en ik heb nog nooit zoveel sexgrappen en boobjokes gehoord. (klein nadeel was dat ik ze altijd te laat begreep omdat mijn engelse lessen me daar dan weer niet op hadden voorbereid) en uiteraard heb ik geen stranddag voorbij laten gaan zonder mijn hakken en de andere meiden (en de jongens ook) maakte dankbaar gebruik van alle kleding die ik had meegenomen.

na 6 dagen genieten zijn we terug gegaan naar Stowntown. inmiddels was ik zo bruin dat ik het zelf niet meer mooi vond, en waren we allemaal brak. nadat we ook in Stowntown een hotel hadden gevonden gingen we de befaamde etensmarkt uitproberen. vis zover je kijken kon, en voor veel te weinig geld, kreeft, krab, octopus, garnalen, alles dagvers gevangen, en voor je neus klaargemaakt. terwijl ik nog aan het genieten was van mijn garnalen had Dan mij verkocht voor 5 chocolade-crêpes, en zo aten we ons buikje rond. de dagen erna in Stowntown vond ik persoonlijk niet zo succesvol, voornamelijk omdat het bloedheet was en iedereen daar nogal chagerijnig van werd, wel ben ik goed geslaagd in het shoppen voor souvenirs. ook hebben we de spice-tour gedaan, wat echt super was! de nachten waren weer heel erg gezellig maar toch vond ik de tijd in het noorden beter geslaagd.

uiteindelijk hebben we afgelopen zaterdag de nacht-ferry terug genomen naar Dar. waarbij ik nog even geregeld heb dat we voor de economy-prijs in de VIP-ruimte mochten overnachten, en hebben we de vroege bus genomen richting Arusha waar ik mijn bed ben ingestort en alle verloren slaap heb ingehaald, dromend van de ideale vakantieplek genaamd; ZANZIBAR!

pattyscore: 9

  • 04 April 2011 - 14:56

    Con:

    WAUW, ik wil ook!!!!

  • 04 April 2011 - 18:05

    Kai:

    wat klinkt het allemaal geweldig daar!!

  • 04 April 2011 - 19:52

    Marchien:

    Ohhh Nikki ik word echt jaloers als ik dit lees! Echt het klinkt zoo goed! En nog bedankt voor je kaartje! Erg leuk!


  • 05 April 2011 - 20:48

    Mehri:

    Aaaaaaah nikki, klinkt allemaal zo ontzettend tof & leuk :D Waaaah, ik wou dat we alles met je mee konden maken joh!

    Have fun en ik mis je!
    kusjes & knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 108973

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: