keuzes - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu keuzes - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

keuzes

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

09 Maart 2011 | Tanzania, Arusha

als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan het woordje 'of'. ik wil niet of grey's anatomy kijken, of CSI. ik wil niet of slank zijn, of veel snacken en ik wil niet of malagaijs of slagroomijs. ik wil een ijshoorntje met 6 bolletjes ijs (in 6 verschillende smaken) eten en geen grammetje aankomen en CSI kijken en ondertussen grey's anatomy volgen. ik ben dol op het woordje 'en'...

tot nu toe heb ik 'of' regelmatig kunnen ontwijken. zo nu en dan kwamen we elkaar tegen, maar echt heftige aanvaringen hadden we niet. keuzes schoof ik voor me uit, (hoezo studiekeuze, je kunt ook gewoon zakken voor je VWO...) en 'en' en ik bewandelde samen het pad des levens. helaas zijn deze schone dagen voorbij. ik zal hier toch echt keuzes moeten gaan maken, want mijn budget is niet groot genoeg voor mijn 'en-en-er' manier van leven. dus toen kwam het woordje 'of' om het hoekje kijken...

ga ik of 4 dagen op safari voor 500 dollar waarbij we naar 4 verschillende gebieden gaan. onder andere Ngorongoro en Serengeti. elke dag met een gezellig stel mensen in een landrover stappen en wilden beesten spotten.

ga ik of in 7 dagen mount Kili beklimmen. 1000 dollar, afzien, maar ook zeker een once in een lifetime ervaring. en bovendien een kans om mijn vetgehalte weer wat omlaag te schroeven.

ga ik of een paar dagen naar Zanzibar. wordt ook rond de 1000 dollar. zwemmen met dolfijnen, gezellig aan het strand liggen en 's avonds stappen met leuke gezellige mensen.

ga ik of een 11 daagse safari te paard doen. á la 4000 dollar. super duur, eigenlijk gestoord duur maar ook een soort droom die uit komt. ik bedoel, meegalopperen met giraffen is ook niet iets wat je dagelijks doet...
http://www.youtube.com/watch?v=v9aH3DO-fck&feature=related

om mijn relatie met 'en' ook een beetje vol te houden heb ik besloten sowieso de 4 daagse safari te doen in de auto. maar nu is de vraag wat ik daarnaast nog ga doen. ik weet het gewoonweg niet! ik wil het zo graag allemaal! maarja, dat gaat hem niet worden. dus vraag ik hierbij om jullie hulp. steun mij! steun nikki! doe een inzamelingsactie en haal 6000 euro bij elkaar. stort dat op mijn rekening, en alles komt goed. eeuwige dankbaarheid krijgen jullie ervoor terug. niet? hmm, dan graag advies, wat zal ik kiezen? ook niet? vertel me dan alsjeblieft wat voor souvenir je wilt, want ook dat betreft keuzes, en ik kom er niet uit!

ik hou van jullie, ik mis jullie, ik geniet, en ik ben bezig kaarten te schrijven!

  • 09 Maart 2011 - 17:34

    Thomas D.:

    Allowa Nikki!

    Hoe is het daar? Zo te zien hartstikke leuk!
    Mmmm, moeilijk die keuzes he. Ik vind ze hier al moeilijk terwijl ik ze geneens kan doen, moet je nagaan hoe moeilijk jij die keuzes hebt haha. Ik zou als eerste voor de paarden safari gaan (11 dgn), wel heel duur hoor. Maar als dat niet kan zou ik voor de 4 daagse safari gaan per jeep naar die 2 gebieden. Zwemmen met dolfijnen kan je in andere landen ook wel genoeg, en ja een bergen beklimmen, houd ik zelf persoonlijk niet zo van haha. Maar je moet zelf je keuzes maken he =D! Nou nog veel succes met kiezen.

    Dikke kus!

  • 09 Maart 2011 - 19:20

    Ukkepuk Nana.:

    Konnichiwa Nikke.
    Ow... da's Japans. :P
    Je hebt me al Geskypt maar toch...
    Paardrijden is wel echt mega leuk + Cool.
    (Peace up Jo) (xD)
    Maarja... ook duur.
    En bergeb beklimmen... kan je ook in Hollandia doen in van die sport dingen.
    Nou zie ik jou ook niet bergbeklimmen persoonlijk.
    Ik ben niet van de keuzes.
    Ik kan ze niet maken.
    Dus je staat er alleen voor.
    Er komen nog wel meer reacties met écht goeie tips.
    Voor nu...
    Dikke kus.

  • 10 Maart 2011 - 08:59

    Zus Nienke:

    Wel een keuze die ik op voorhand vast voor je kan maken: DOE IETS MET JE SCHRIJVEN! Helemaal leuk!
    En dan moet ik het eens zijn met Nana: jij en bergbeklimmen? Mwa, ik voel niet een directe match;)
    Ga lekker naar Zanzibar, kijk uit voor ziek worden in Stone Town en ga ab-so-luut zwemmen met dolfijnen! Sjeeses daar kan ik nog steeds van nagenieten, was zo bijzonder!
    En dat in de combi met een safari, ik zeg te gek! Misschien is er wel een leuk festival op Zanzibar, dat is helemaal te gek natuurlijk!
    En je kunt bij Brenda terecht (midden in Stone Town) , papa kan je zo haar nummer geven, dan heb je altijd een uitwijkpunt.
    EN! Je keus al gemaakt? OF niet? :-)

    KUSLIEVEZUS!

  • 10 Maart 2011 - 10:17

    Femke:

    Als je een wijs advies van me verwacht: je weet hoe goed ik ben in keuzes maken... Maar ik moet bekennen dat het voorstel van nienke mij ook het

  • 10 Maart 2011 - 10:27

    Femke:

    Zo zie je maar weer: no good can come from me holding a mobile... Wilde zeggen dat het idee dat nienke opperde mij ook als het beste idee in de oren klonk... :) hihi. En qua souvenirs... Ik zat te denken aan levensgrote olifanten en levensechte tijgers... Niet? Oh. Dan weet ik hwt niet meer... Hehe. Have fun chica! Kus

  • 10 Maart 2011 - 11:10

    Con:

    Ten eerste: Nien zegt het dus ook, de keuze studie is gemaakt; Journalistiek. Doe iets met je schrijven.
    De andere keuzes zijn niet echt keuzes meer aangezien er toch een 'en' is. Een safari EN .....
    Nou dat paardrijden is tuurlijk belachelijk duur en je kunt tijdens je safari (die je sowieso gaat doen), ook heel hard naast een giraffe gaan rennen, doe je ook once in a lifetime. Bergbeklimmen en jij lijkt me de grootste uitdaging maar redelijk onhaalbaar om dat tot een bevredigend eind te brengen. Dus ik adviseer ook, ga met Dolfijnen zwemmen. Dat uitgaan en strandliggen is een leuke bijkomstigheid. n je kunt meteen souveniers inslaan. Keuze gemaakt? loveu2 je zus

  • 10 Maart 2011 - 12:13

    Ellen:

    lieve nikki, wat een leuke verrassing- een reisverslag van jou te ontvangen uit afrika. fantstisch wat je daar doet!
    ik vind het even bijzonder dat jij ook zo'n hekel hebt aan het woordje 'of' zelf ben ik nml. ook een 'en/en' mens. maar dat heeft misschien meer te maken met de ontwikkelingen in de maatschappij. wat vandaag goed is moet morgen weer heel anders en alles wordt over boord gegooid . het kan nooit : én zus én ook zo. ik begrijp dus ook je keuzedilemma en mijn advies is datgene te doen wat het 1e in je opkomt - mits realistisch. ooit zul je voldoende geld hebben om terug te gaan en meer kunnen bekijken.( kun je het ook nog aan je vriendje laten zien). in ieder geval wens ik jou heel veel mooie ervaringen die voor later mooie herinneringen zullen opleveren. lieve groeten uit haarlem, ellen

  • 16 Maart 2011 - 12:45

    Marchien:

    Heee Nikki!

    Echt super leuk om je verhalen te lezen! Heb al erg moeten lachen! Maar als ik jou was zal ik de trip nemen met de jeep en zwemmen met dolfijnen!

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 108972

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: