het goede leven - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu het goede leven - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van nikki veerman - WaarBenJij.nu

het goede leven

Door: nikkiveerman

Blijf op de hoogte en volg nikki

17 Maart 2011 | Tanzania, Arusha

het heeft een maand geduurd, dat dan weer wel, maar inmiddels kan ik met enige trots zeggen dat ik me helemaal heb aangepast aan de Afrikaanse 'way of life' . en nee dat betekent niet dat ik nu een botje door mijn neus heb, een lendedoekje draag (hoe heet het bovenstukje van een lendedoekje?), insecten eet en tussen de giraffen bivakeer. wat betekent dat dan wel? het betekent dat het goede leven heb ontdekt.

Alicen en ik gaan nog maar 4 dagen in de week naar Kibowa, wanneer we geen zin hebben, besluiten we naar het zwembad in de buurt te gaan. we lunchen regelmatig in de stad, en vertrekken gemiddeld 3 uur te vroeg van ons werk. donderdagavond en zaterdagavond zijn stapavond, dus zondag wordt ik meestal wakker in een backpackershotel. ook zijn Alicen en ik bezig te ontdekken waar in heel Arusha het beste ijs te vinden is, en Sara en ik betalen alle drankjes van Sietse om hem karaoke te horen zingen. morgen vertrek ik op Safari waarvan ik maandagavond terug kom, en volgende week vrijdag ga ik naar Zanzibar voor een week. Dan en Sam hebben besloten om 50 flessen konyagi mee te nemen, dus dat gaat vast ook gezellig worden!

even een korte introductie met de mensen waarmee ik naar Zanzibar ga;

Alicen; spreek uit, Allison. 20 jaar, uit de USA. heeft een stofwisseling en figuur waar menig mens een moord voor zou plegen, maar je kunt haar er niet om haten, want daar is ze te aardig voor. ze werkt ook op Kibowa en we hebben dezelfde sarcastische humor.

Katy; ook Amerikaanse. 22 jaar en op het eerste gezicht erg volwassen. op het tweede gezicht zo gek als een deur. zodra ze muziek hoort heeft ze de neiging te dansen (wat ze overigens erg goed kan!) maar omdat ze zich meestal probeert in te houden lijkt het alsof ze spastische trekjes vertoont.

Sam; kort voor Samual. 18 jaar, uit Engeland (voor Femke geinformeerd, hij woont op een half uurtje rijden van Londen). zijn humor bestaat vooral uit zichzelf belachelijk maken, waarbij hij meestal wordt geholpen door Dan. ook heeft hij een geweldig accent, waardoor hij helaas onverstaanbaar is, maar ook daarom kunnen we heel hard lachen.

Dan; kort voor ? . net 20 geworden en ook uit de USA. mijn eerste indruk was dat het een enorme klootzak was, een anderhalfuur durend gesprek later bleek dat allemaal reuze mee te vallen. hij en Sam konden erg goed met elkaar overweg, tot afegelopen zaterdag, het is voor iedereen behalve Dan een raadsel wat het probleem is. iedereen weet dan wel weer zeker dat ze moeten ophouden zich te gedragen als een stel meiden en normaal tegen elkaar moeten doen. alles schijnt af te hangen van de sportschoolsessie aanstaande vrijdag waarbij ze een goed gesprek gaan voeren.... jongens....

kortom, ik heb er zin in. ik heb er al het vertrouwen in dat Dan en Sam binnenkort weer normaal doen. Katy, Alicen en ik zijn druk bezig met de Zanzibar planning omdat we vinden dat we naast uitgaan ook nog een beetje cultuur van Zanibar moeten snuiven. en ik ben aan het kijken hoeveel korte broekjes ik maximaal in mijn tas kan proppen voor de safari. de eerste brieven en kaarten zijn de deur uit (dus nee, nog niet allemaal) en ik begin te vervellen waardoor ik weer wit wordt. mijn haar is langer, doder en blonder en Henry is de komende week in Dar es Salaam. we hebben alle sex and the city afleveringen gezien, en zijn dus overgegaan op desperate housewives. Astrid en Vera zijn begonnen met hardlopen voordat ze Kili gaan beklimmen, en ik ren zo nu en dan een rondje mee. een deel van het terras is ingestort door de regen van afgelopen nacht, en ik mis jullie nog steeds. mocht je mij overigens post willen sturen, dan graag naar the office van projects-abroad in Tanzania. dan komt het goed terecht!

heel veel liefs
nikki

pattyscore: 4

  • 17 Maart 2011 - 13:20

    Con:

    Die Dan hè, die is wel leuk. Toch? Of niet?
    Ben benieuwd naar het vervolg.....
    Dag lekker ding.
    Zoen

  • 17 Maart 2011 - 13:21

    Con:

    p.s. dat fornuis ziet er een stuk moderner uit.

  • 17 Maart 2011 - 18:16

    Ukkepuk Nana.:

    Hee zus.
    Ziet er weer allemaal goed uit lieverd.
    Maarreh... 'Dan met mijn jas'.
    Correctie, HET IS MIJN JAS!!
    Voor de rest hou ik van je.
    Wacht hoopvol op je volgende berichtje.

    Dikke kus!@

  • 18 Maart 2011 - 07:35

    Zus Nienke:

    Nik, als je zegt dat je in een backpackers hotel beland, wat betekent dat dan eigenlijk?? Info please ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

afrika

Recente Reisverslagen:

13 Juni 2011

tot slot...

01 Mei 2011

ik heb de algen toch al tussen mijn tieten staan!

19 April 2011

vervoersperikelen

16 April 2011

lievelingetjes

11 April 2011

het laatste nieuws uit afrikaland
nikki

Actief sinds 14 Feb. 2011
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 108966

Voorgaande reizen:

14 Februari 2011 - 30 November -0001

afrika

04 November 2015 - 30 November -0001

Centraal en Zuid Amerika

Landen bezocht: